The wishlist name can't be left blank

National Trust Papers III

'National Trust Papers III' omvat 45 kleurstellingen die meer dan 200 jaar decoratie vertegenwoordigen. Elk ontwerp is gemaakt op basis van origineel bronmateriaal dat is gevonden in drie van de historische huizen van de National Trust, Oxburgh Hall en Felbrigg Hall in Norfolk en Newark Park in Gloucestershire, met de toevoeging van één ontwerp dat opnieuw is gekleurd en nieuw leven is ingeblazen uit het Little Greene-archief.

Gebruikmakend van traditionele drukmethoden die al meer dan 100 jaar onveranderd zijn gebleven, omvat de collectie een scala aan handgeschilderde vogels, gestileerde bloemen en glooiende paden, evenals een traditionele 'Toile de Jouy'.

Bird & Bluebell (Felbrigg Hall) c.1830-1870

Dit elegante paneelbehang met vogels, bijen en wilde hyacinten is gemaakt vanovergebleven fragmenten behang die werden gevonden in Felbrigg in Norfolk.Het overgebleven bronmateriaal, oorspronkelijk op een gestreepte achtergrond, werdaangepast, omgevormd en opnieuw ingekleurd om te passen in een hedendaags interieur.Het is verkrijgbaar in vier serene kleuren: zachtgroen, roze, blauw en neutraal.Dit is een van onze paneelbehangen. Gelieve de productbeschrijving teraadplegen om te berekenen hoeveel rollen u nodig hebt voor uw project.

Volières (Oxburgh Hall) c.1950

Een meer hedendaagse vondst is dit behangpapier met duiven, linten en bloemen in destijl van de 1950’s. Het is een herwerking van een 18de-eeuws ontwerp. Het werd gevondenin Oxburgh en een archieffoto onthulde de locatie van dit behang in de privévertrekken vande familie, boven in een van de slaapkamers. Het behang zou een zichtbare herinnering zijngeweest aan de laatste dagen dat Oxburgh in handen van de familie was, aangezien hetlandhuis slechts enkele maanden na de productie van het papier te koop werd aangeboden.Het oorspronkelijke zachtroze is gereproduceerd in de kleuren van Little Greene, naast viermeer hedendaagse kleurencombinaties.

Poppy Trail (Felbrigg Hall) c.1890–1900

Dit flamboyante bloemenmotief met grote, gestileerde klaprozen is een klassiekvoorbeeld van de ontwerpen die aan het eind van de 19de eeuw werden geproduceerd.Hoewel de ontwerper onbekend is, wordt vermoed dat het het werk is van Arthur L. Gwatkin,die behang produceerde met een gelijkaardige uitstraling.Dit behangpatroon werd aangetroffen op de muren van de gang die leidt naar het hoogsteniveau van het trappenhuis in Felbrigg Hall, en ook op een opgerold staal op zolder.Het werd ingekleurd in vijf tonale kleurstellingen, elk met een uitgesproken basis.

Briar Rose (Oxburgh Hall) c.1845–1915

Dit behang wordt gekenmerkt als ontworpen in de “Arts and Crafts” stijl, wat duidelijk blijktuit de dicht gestileerde natuurlijke motieven. Het oorspronkelijke ontwerp is van de hand vankinderboekenillustrator Walter Crane. “Briar Rose”vormde in eerste instantie de achtergrondvan een behangpatroon met de naam “The Sleeping Beauty”. Het behang werd gevonden in Oxburgh Hall, maar het is niet bekend in welke kamer. Een groot gedeelte van het originele behang bestaat nog, maar dit zijn enkel losse stalen. Oorspronkelijk werd het geproduceerddoor de Londense firma Jeffrey & Co en is verkrijgbaar in drie zachte commbinaties en drielevendige kleurstellingen.

Upper Brook St. c.1920

In dit ontwerp worden fel gekleurde kniphofia bloemen gebruikt, de bekendereNederlandse naam is fakkellelie of vuurpijl (ze komen oorspronkelijk uit Afrika, maar werdengenoemd naar de Duitse horticultuur deskundige Johann Hieronymus Kniphof). Volgensde geschiedenis zijn deze met de hand geschilderd zijn en op maat aangebracht op eeneerder gebruikte wandbekleding in een pand uit de late 18e eeuw in Upper Brook Street.Als natuurlijke achtergrond voor de fakkellelies paste Little Greene een motief aan uit hetStag Toile behangpatroon. Het wordt geleverd in een standaardrol van 10 meter, in drie banenvan elk 3,25m hoog. De fakkellelies worden in elke baan herhaald, maar voor de volledigeachtergrond moeten de drie banen naast elkaar worden aangebracht.

Lovers’ Toile (Oxburgh Hall) c.1950

Deze eigentijdse kijk op een klassiek patroon is een post-WOII-interpretatie van een18de-eeuws Frans Toile de Jouy-ontwerp. Dit eenkleurige ontwerp met vignetten vanmensen die bezig zijn met onder andere vissen, dansen en tuinieren, werd gedrukt in vijfmoderne kleurstellingen. In twee van de kleurbanen werden verschillende nuances vantwee dezelfde kleuren gebruikt.

Dahlia Scroll (Newark Park) c.1890–1900

Een doorlopend bloemenmotief dat doet denken aan het vroege werk van Voysey.Dit tweekleurige behang omvat een uitvergrote dahlia, een motief dat kenmerkend is voorJapanse ontwerpen, terwijl de kronkelende plantenvormen op basis van een enkele bloemook kenmerkend zijn voor de Art Nouveau.Dit patroon werd op zeven verschillende manieren ingekleurd, onder andere in eleganteneutrale kleuren, in een opvallend blauw en een levendig geel. Oorspronkelijk werd hetwaarschijnlijk gedrukt door Jeffrey & Co.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Dit klassieke bladerpatroon werd gebruikt in een van de zolderkamers van Oxburghen het oppervlak werd bedrukt voor een traditionele, schilderachtige afwerking. Hoewelhet ontwerp elementen bevat van 17de-eeuws Spaans reliëf en verguld leder, wordtaangenomen dat het dateert van het einde van de 19de-eeuw, omdat het druksubstraatmachinaal bedrukt papier is. Het werd geproduceerd in zes interessante kleurstellingen,waarvan er vier met een tonale variatie rond een enkele kleur.

'De bijdragen van de verkoop van elke rol National Trust-behang en elk verfblik gaan naar de ondersteuning van het natuurbehoud van de National Trust, om ervoor te zorgen dat de historische huizen, tuinen en landschappen van het land jarenlang kunnen worden genoten.'
Lees meer over onze samenwerking met de National Trust

Colours of England

Ontdek

Behangstalen bestellen

Bestellen