Het Britse verf- en behangmerk Little Greene zet zich al vele jaren in voor de borstkankermaand in Groot-Brittannië en sinds negen jaar ook in Nederland. Gedurende de hele maand oktober doneert Little Greene een deel van de Nederlandse verkoopopbrengsten van verfblikken en behangrollen aan Pink Ribbon, ter ondersteuning van borstkankeronderzoek en -bewustwording.
Little Greene blijft zich ook dit jaar inzetten voor Pink Ribbon tijdens de oktober borstkankermaand. Voor elk verkocht verfblik en elke behangrol doneert Little Greene €0,50 cent. Deze steun geldt voor alle producten die in oktober 2024 worden verkocht via Little Greene-dealers in Nederland en op www.littlegreene.nl. Door in oktober voor Little Greene te kiezen, dragen klanten actief bij aan onderzoek en verbetering van de behandeling van borstkanker.
Meer informatieVorig jaar zamelde Little Greene €35.000 in voor diverse internationale borstkankerdoelen en hoopt dit jaar dit bedrag te overtreffen. In de afgelopen 13 jaar heeft Little Greene meer dan €225.000 opgehaald voor organisaties die zich inzetten tegen borstkanker.
Borstkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder vrouwen in Nederland. Elk jaar krijgen ongeveer 18.000 vrouwen de diagnose borstkanker. Pink Ribbon steunt deze vrouwen door geld in te zamelen voor projecten en onderzoek naar preventie en verbeterde behandeling van borstkanker. Ook nazorg blijft een prioriteit. Hoewel de overlevingskansen de afgelopen decennia aanzienlijk zijn verbeterd, overlijden jaarlijks nog steeds meer dan 3.000 mensen aan deze ziekte. Onderzoek blijft daarom van essentieel belang.
Ruth Mottershead, Creative Director Little Greene: “Het is fantastisch om geld in te zamelen voor goede doelen die echt een verschil maken op een zeer persoonlijk niveau voor degenen die een borstkankerbehandeling ondergaan en die individuen en families ondersteunen in een verdrietige en traumatische tijd. Elk jaar selecteren we goede doelen waar onze donaties enorme impact kunnen hebben en deze goede doelen zijn gekozen met de focus op het bieden van onschatbare emotionele steun aan degenen die een borstkankerbehandeling ondergaan.
Ik ben altijd verbaasd over de fantastische steun van onze klanten en ons netwerk van dealers. Elke oktober, tijdens de borstkankerbewustzijnsmaand, is het prachtig om te zien hoe ons hele team zich achter zo’n belangrijke campagne schaart om geld in te zamelen voor deze vitale non-profit organisaties, die de nodige steun bieden aan individuen en hun families.”
Indira Balgobind, Brandmanager Pink Ribbon: “We zijn dankbaar voor de jarenlange inzet van Little Greene voor Pink Ribbon. Dankzij deze steun is het mogelijk om belangrijk en noodzakelijk borstkankeronderzoek te financieren. Dat is nog steeds hard nodig want in Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen de diagnose. Dankzij onderzoek krijgen deze vrouwen onder andere betere behandelingen.”